Psikologoak eta pedagogoak argi daukate jolasen garrantzia eta biek ados daude umeen haurtzaroaren ekintza garrantzitsuenetarikoa dela. Umeak jolasean, alde batetik, sentimendua islatzen dituztelako eta beste alde betetik, jolasak izugarrizko eragina dutelako umeen garapenean.
Orain eremu hauek kontuan izango ditugu, hots, jolasen funtzio ezberdinak aipatzeko eta aldi berean, umeek lortzen dituzten gaitasunak ezagutzeko modu eskematiko batean:
- EREMU MOTOREKO GAITASUNAK:
o Fisiko-motoreak (trebetasuna eta abelizioak eta gaitasun fisiko)
o Pertzepziozko gaitasun motorrak( antzemateko, koordinatzeko ahalmenak eta soziomotoreak)
§ Funtzio anatomiko-funtzionala eta higienikoa
§ Konpentzaziozko funtzioa
- EREMU KOGNOSZITIBOAREN GAITASUNAK
§ Ezagutzen funtzioa
- EREMU AFEKTIBOKO GAITASUNAK:
§ Funtzio agonistikoa
§ Funtzio hedonista
§ Funtzio katartikoa
§ Funtzio sinbolikoa
- EREMU KOMUNIKATIBOKO GAITASUNAK
§ Funtzio estetiko-komunikatiboa
- GIZARTE EREMU GAITASUNAK
§ Harreman funtzioak
Funtzio hauek direla eta, jolasa umearen garapenean eta ikaskuntzan batera doaz, hori dela eta ekintza ludiko izateaz gain, iakskuntza baliabidea ere bada.
+IRAKURRIOrain jolasen funtziok alde batera utzita erabilerak aztertzeari ekingo diogu.
Lehengo eta behin, esan behar da jolasa bi modutan ikusi daitekeela:
- Barrutiko jolasa: helburua ekintza bera
- Kanpotiko jolasa: helburua jarduera batzuk prestatzea eta lantzea
Jolasaren erabilerak hiru esparruetan banatzen da:
o PSIKOLOGIAREN ESPARRUAN
§ Terapia metodoa
§ Diagnostiko metodoa
§ Talde dinamika
§ Ezagupen metodoa
o OLGETARAKO ESPARRUAN
§ Ekintza ludikoa
o IRAKASKUNTZA ESPARRUAN
§ Pertsonaren osotasuna garatzeko
§ Somena …. lantzeko
No hay comentarios:
Publicar un comentario